ტესტები

შემაჯამებელი სამუშაო  
მე–10 კლასი
სახელი:
გვარი:

1.რატომ აღარ ნახულობდნენ შვილები შუშანიკს ციხეში ?
ა)  ვარსქენი უკრძალავდა დედასთან მისვლას        ბ) მამის ეშინოდათ  
 გ)აღარ ადარდებდათ დედა         დ) გამაზდეანდნენ და დედის ნახვას ვერ ბედავდნენ          
2. ვინ ურჩია აბოს აფხზეთში დარჩენა?
ა) ნერსე ერისთავმა                 ბ) აფხაზთა მთავარმა
 გ) მისმა მეგობრებმა              დ) იოანე საბანისძემ             
3. რის შემდეგ დაკარგა აბომ ქრისტიანობის აღიარების შიში?
ა) მას შემდეგ, რაც ქართლში ჩამოვიდა       ბ) მას შემდეგ, რაც გაიცნო ქრისტე და აღიარა         გ)ქრისტიანად მონათვლის შემდეგ                დ)არც ერთი პასუხი არ არის სწორი                      
4. როგორ იქცეოდა ქართლში არაბეთიდან ჩამოსული აბო?
ა) არ მალავდა ქრისტიანობას           
 ბ) ჩუმად ლოცულობდა და მარხულობდა, რომ სარკინოზებს არ გაეგოთ        
გ) მამაპაპურ რჯულზე დაბრუნებას ფიქრობდა  
დ)ნერსე ერისთავი მენელსაცხებლედ დარჩა                     
5.რა ჩაარტყა ვარსქენმა შუშანიკს თავში და რით "დაუბუშტა თვალი ერთი".
ა)ჯოხი                                     ბ)ხელკეტი
გ)კვერთხი                               დ)ასტამი
6.სად მოინათლა აბო ქრისტიანად?
ა) ბაღდადში               ბ) აფხაზეთში          
გ) ხაზარეთში             დ) ქართლში             
7.დაახლოებით რამდენი წლისა იყო აბო, როცა ქართლში მოვიდა.
ა)17-18                                       ბ)20-21
გ)19-20                                      დ)14-15
8.ვინ იყო არშუშა?
ა)ვარსქენის მამა                                      ბ)ბაბუა
გ)ვეზირი                                                    დ)მსახური
9.ავტორი შუშანიკზე ამბობს: "შეიქმნა და დადნა, ვითარცა ავლი". რას ნიშნავს "ავლი"?
ა)თოვლს (თოვლივით დადნა, გახდა)                         ბ)ფერფლს
გ)ჩხირს                                                                        დ)არც ერთს
10.რომელი ენიდან მომდინარეობს სიტყვა - ჰაგიოგრაფია და რას ნიშნავს?
ა)ქართულიდან და ნიშნავს წამებას                                   ბ)ლათინურიდან - ღვაწლს
გ)ბერძნულიდან - წმინდათა ცხოვრების აღწერას          დ)სლავურიდან - დასჯას
11.სად დაწვეს აბოს წმინდა გვამი?
ა)აბოს სახლის ეზოში                             ბ)ქალაქის ცენტრში
გ)40 წმინდა მოწამის ეზოში                       დ)მტკვირს ნაპირას, სასაფლაოზე
12. გარდაცვალების წინ დედოფალმა შუშანიკმა თქვა: «უკუეთუ ღირს რაიმე ვარ უკუანაისკნელი ესე მეათერთმეტეი მოქმედი ვენახისაი, იყვენით ყოველნი კურთხეულ უკუნისამდე ჟამთა».
რა იგულისხმა შუშანიკმა, როდესაც თავი ვენახის მეთერთმეტე ჟამის მუშაკს შეადარა?

) შუშანიკის ღვაწლი მოკრძალებულია, ამიტომ ის თავს არ მიიჩნევს ღვთიური მადლის ღირსად.
) შუშანიკის ღვაწლი მოკრძალებულია, მაგრამ ღვთიური მადლი მასაც ისევე მიენიჭება, როგორც პირველმოწამეებს.
) შუშანიკის ღვაწლი ქრისტიანული სარწმუნოების წინაშე განუზომლად დიდია, ისევე, როგორც პირველმოწამეებისა.
) შუშანიკის ღვაწლი ქრისტიანული სარწმუნოების წინაშე გაცილებით ნაკლებია, ვიდრე
პირველმოწამეებისა.
 13. გაიხსენეთ «აბო თბილელის წამება».
მაჰმადიანთა აზრით, რატომ იყო აბოს დასჯა აუცილებელი?
 ) სხვა მაჰმადიანებს რომ არ მიებაძათ აბოსათვის.
) ქრისტიანებს აბო წმინდანად რომ არ შეერაცხათ.
) ქრისტიანებს აჯანყებაზე რომ არ ეფიქრათ.
) ხალხს რომ აბოს სახელიც კი აღარ ეხსენებინა.
 14. გაიხსენეთ «აბო თბილელის წამება».
რომელი ფრაზიდან ჩანს, რომ ავტორი პირადად იცნობდა აბოს?
 ) «აწ ვევედრებით ყოველნი შენსა ქრისტეის მოყვარებასა...»
) «მნებავს ქებად შენდა, ყოვლად ქებულო ქრისტეის მოწამეო...»
) «სანატრელითა მით ქრისტესმიერითა სიყუარულითა შემიყუარე მე...»
) «უფროის გონებისა ჩემისა აღმაღლდა ქებაი სათნოებათა შენთაი...»
15. სპარსეთის მეფის ტახტზე ასვლიდან რომელ წელს უარყო ვარსქენ პიტიახშმა ქრისტიანობა?
  ა)მესამე წელს                                  ბ) მეშვიდე წელს
 გ) მერვე წელს                                დ) მეთვრამეტე წელს
16. რა ერქვა დედოფლის მოძღვარსშუშანიკის წამების“  მიხედვით?
  ა) იოანე                             ბ)აფოცი
 გ) იაკობი                       დ) სამოელი
17. შინაურთაგან ყველაზე ადრე ვინ სთხოვა შენდობა მეორე პატიმრობაში მყოფ შუანიკს?
 ა) ვარსქენმა                                            ბ)  შვილებმა
  გ)ჯოჯიკმა და მისმა ცოლმა                     დ) აფოც ეპისკოპოსმა
           

           

პასუხები
N
სწორი პასუხი
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17




VIII კლასი
შემაჯამებელი სამუშაო N2
სახელი––––––––––––––
გვარი–––––––––––––––––
1.შეუწყვეთ პირები შემოთავაზებულ ზმნებს:
მოჰკვეთა                                                  მომიტანა
დართო                                                      გაგხვია
დაარტყა                                                     წაგართვა
მოსდო                                                       უყურებდა
2.განსაზღვრეთ მთავარ წევრთა რაობა და მიუწერეთ თითო არამთავარი წევრი მოცემულ წინადადებათა მთავარ წევრებს:
                ზმნა              სუბიექტი                      ი/ობ                       პ/ობ
ნიმუში:ესროლა    მინადირემ     ირემს     ისარი
              უცებ        მეორე              თეთრ          ბასრი
ა)სტუმრები მოსწავლეებს საჩუქრებს ურიგებდნენ.

ბ)ბიჭებმა  თხილამურებს თოკები დაახვიეს.

გ)მუშები დედაბერს მინდორს უთოხნიდნენ.

3.რომელია გრამატიკის  ძირითადი დარგები:
ა)მორფოლოგია და სინტაქსი;                    ბ)ფონეტიკა და გენეტიკა;
გ)სტილისტიკა და გრაფიკა;                          დ)ლექსიკა და მმორფოლოგია;
4.დაუკავშირეთ ერთმანეთს  გრამატიკის დარგი და მისი შესასწავლი საგანი:
სინტაქსი                                  სიტყვები
მორფოლოგია                           წინადადება
5.გაიხსენეთ ნ.ლორთქიფანიძის „დადიანის ასული და მათხოვარი“. რა არის ნაწარმოების მთავარი სათქმელი?
ა)ადამიანი მუდამ სიახლის ძიებაში უნდა იყოს;
ბ)ადამიანი მუდამ სიმდიდრის ძიებაში უნდა იყოს;
გ)ადამიანი უნდა ამაყობდეს თავისი წარმოშობთ;
დ)ყველა ადამიანი ადამიანია, მიუხედავად მისი წარმოშობისა თუ წოდებისა;
6.გაიხსენეთ ვაჟა–ფშაველას ლექსი „რამ შემქმნა ადამიანად“ რატომ უნდა ღრუბლად გადაქცევა ავტორს?
ა)უზრუნველად ყოფნა უნდა;                                 ბ)წვიმად გადაქცევა უნდა;
გ)უნდა მარადიულად სხვებზე იზრუნოს;           დ)უნდა მისი მშობელი ღრუბელი იყოს.
7.გაიხსენეთ ნ.დუმბაძის „კორიდა“: რას ნშნავს ადამანადად ყოფნა ავტორის აზრით?
ა)გებრალებოდეს ცხოველები;
ბ)არ გებრალებოდეს ცხოველები;
გ)გძულდეს უცხო კულტურა, რადგან ის შენთვის გაუგებარია;
დ)პატივს სცემდე უცხო კულტურას, მაშინაც კი, როცა ის შენთვის გაუგებარია.
8.ვინ არის მატადორი?
–––––––––––––––––––
9.გაიხსენეთ „ლექსი ვეფხვისა და მოყმისა“,რა ცოდვა ჩაიდინა ნადირობისას ახალგაზრდა მოყმემ?
–––––––––––––––––––––––––––– ––––––
10.გაიხსენეთ რ.ინანიშვილის „წიგნი“, რა ნიშნით შეარჩიეს მკვლელი?
–––––––––––––– ––––––––––––
11.გაიხსენეთ რ. ინანიშვილის „პატარა ბიჭი გოლგოთაზე“ ციხეში ყოფნისას რა ამოიკითხა მამის ღიმილში შვილმა?
––––––––––––––––––––– ––––––––––––––
12.ვინ არის ავტორი ლექსისა „შეგონება“
––––––––––––––– –––––––
13.ვინ არის ავტორი    ლექსისა „აჩრდილი“
–––––––––––––– –––––––––––––––––
14. ი.ჭავჭავაძის აზრით, რა უნდა შთააგონოს დედამ შვილებს?
––––––––––––––– ––––––––––––––
15.რომელი პოეტი წავიდა მდინარის პირას ფიქრთ გასართველად?
IX კლასი
სახელი–––––––––––––––––––––
გვარი–––––––––––––––––
შემაჯამებელი სამუშაო
1.რას შეისწავლის ფონეტიკა?
ა)ენაში არსებულ სიტყვათა მარაგს;
ბ)ენის სამეტყველო ბგერათა სისტემას;
გ)ბგერის გრაფიკულ მოხაზულობას;
დ)წინადადებაში სიტყვათა შეკავშირების წესებს.
2.ჩამთვალეთ ფორმაცვალებადი მეტყველების ნაწილები“
––––––––––––––––– –––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––– –––––––––––––––––––
––––––––––––––– ––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––
3.რმელი მეტყველების ნაწილი იუღლება?
––––––––––– ––––––––––––––––––––
4.რომელი მეტყველების ნაწილი შდეიძლება იყოს საკუთარი და საზოგადო?
––––––––––––––– ––
5. ხაზი გაუსვით ჩამოთვლილ სიტყვებიდან რომელია კუმშვადი
ცა,  მამული, მდინარე, გოდორი.
6.ხაზი გაუსვით, ჩამოთვლილ სიტყვებიდან რომელია კვეცადი
ზღვა, კოდალა, მინდორი, გუგული
7. ხაზი გაუსვით ჩამოთვლილ სიტყვებიდან რომელია კუმშვად–კვეცადი
ტაქსი, ბილიკი, ქარხანა, მტრედი
8.ხაზი გაუსვით, ჩამოთვლილ სიტყვებიდან რომელი არ იკვეცება
კვირა, თვე, ტირე, ღვინო
9.ჩასვით წოდებით ბრუნვაში სიტყვები:
ნიკოლოზი, ნინო, ინაიშვილი, თბილისი
10.იპოვეთ წინადადებაში შეცდომა და გაასწორეთ:
ამ ამბავის შემდეგ ნოდარი ჩვენთან აღარ გვინახავს.
–––––– –––––––––––––––––– –––––––––––––––––––
11.რა ჰქვია მეტყველების ნაწილს, რომელიც გამოიყენება სხვა სახელის ნაცვლად?
–––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––––––––––
12.რომელ ბრუნვაშია სიტყვა „მამულში“?
––––– ––––––––––––––
13. რომელ ბრუნვაში დგას სიტყვა „სკოლამდე“?
–––– –––––––––––––––––––
14.ჩამოთვალეთ პირის ნაცვალსახელები
––––––––––––––– ––––––––––––––––––
15.ჩამოთვალეთ კუთვნილებითი ნაცვალსახელები.
–––––––––––––––––––– ––––––––––
16.რამდენი მეტყველების ნაწილია ქართულ ენაში?
–––––––––––– ––––––––––––––
17.რომელი მეტყველების ნაწილი აღნიშნავს საგანს?
––––––––––––––––––– –––––––––––––
18. რომელი მეტყველების ნაწილი აღნიშნავს საგნის ნიშანს ან თვისებას?
––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––
19.რომელი მეტყველების ნაწილის კითხვებია: რამდენი, მერამდენე, მერამდენედი?
–––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––– ––––––––––
20. რომელი მეტყველების ნაწილი შეიძლება იყოს უფროობითი ან ოდნაობითი?
––––––––––––– –––––––––
21. რომელი მეტყველების ნაწილი შიძლება იყოს რაოდენობითი, რიგობითი და წილობითი?
––––––––––––––– ––––––––
22.რომელი მეტყველების ნაწილია სიტყვა „თბილისელი“?
––––––––––––––––––– ––––––––––

23.რომელი მეტყველების ნაწილია სიტყვა „კერვა?