საჩვენებელი გაკვეთილები

სამოდელო გაკვეთილი ქართულ ლიტერატურაში
01.10.2014

N

პედაგოგი

ციცინო გობაძე
1.
კლასი

X

2

გაკვეთილის თემა

იაკობ ცურტაველის ,,შუშანიკის წამება“ შემაჯამებელი გაკვეთილი. ეპოქის მიმოხილვა.

3

გაკვეთილოის მიზანი

მოსწავლეები მიმოიხილავენ ეპოქას, გააანალზებენ  ვარსქენისა და შუშანიკის ქცევის მოტივებს, ისწავლიან ინტერვიუს აღების ხერხებს.

4.

გაკვეთილის წინაპირობა

 კლასს მივსცემ დავალებას: შეარჩიეთ  რომელიმე პერსონაჟი ნაწარმოებიდან და დაწერეთ კითხვები ინტერვიუსათვის.

5

საჭირო რესურსები

X კლასის ქართული ლიტერატურის სახელმძღვანელო.
თაბახი, ფოტოაპარატი, ვიდეოკამერა.

6.

ესგ-ით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.

ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.

ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამო-სვლისას მოსწავლეს შეუძ-ლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერე-ბელი ხერხების გამოყენება.

ქართ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება. 

ქართ. X. 5. მოსწავლეს შე-უძლია  ზეპირი კომუნიკა-ციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.

7.

აქტივობები და დრო
აქტივობა 1. საშინაო დავალების შემოწმება. 5წთ.
აქტივობა 2. მინი-ლექცია _არაბობა საქართველოში.5წთ
აქტივობა 3. კლასის დაყოფა წყვილებად და ინტერვიუების ჩამორთმევა.30წთ
აქტივობა 4. გაკვეთილის ანალიზი.5წთ

8.

შეფასება და თვითშეფასება

შეფასება იქნება განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
განმსაზღვრელი შეფასებისათვის გამოვიყენებთ წინასწარ შედგენილ შეფასების რუბრიკას.

საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა

N

კრიტერიუმები

ქულა

1
პერსონაჟები შერჩეული აქვს ადეკვატურად, კითხვები პასუხობს გაკვეთილის თემას, უკავშირებს შეკითხვებს ეპოქას,არის საინტერესო, მიზანმიმართული

10 - 9

2.
პერსონაჟები შერჩეული აქვს ადეკვატურად, კითხვები პასუხობს გაკვეთილის თემას, უკავშირებს შეკითხვებს ეპოქას.

8-7

3.
პერსონაჟები შერჩეული აქვს ადეკვატურად, კითხვები პასუხობს გაკვეთილის თემას,

6-5

4.
პერსონაჟები არასწორად აქვს შერჩეული, შეკითხვები არაადეკვატურია.

4-3

საკლასო სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
N
კრიტერიუმი
ქულა
1
მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.  . მოსწავლეს შეუძლია  ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
10-9
2
მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება. 
8-7
3
მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება. 
6-5
4
მოსწავლეს არ შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.მოსწავლეს არ შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება. 
4-3


გაკვეთილის ვიდეო იხილეთ აქ:
https://www.facebook.com/video.php?v=1535569926659935&set=vb.1477021389181456&type=2&theater





სამოდელო გაკვეთილი ქართულ ენაში
01.10.2014

N

პედაგოგი

ციცინო გობაძე
1.
კლასი

X

2

გაკვეთილის თემა

მსაზღვრელ-საზღვრულის მართლწერა

3

გაკვეთილოის მიზანი

მოსწავლეები გაეცნობიან მსაზღვრელ-საზღვრულის მართლწერას, ისწავლიან მათ შეთანხმებას ბრუნვასა და რიცხვში,  იპოვიან ტექსტებში შეცდომებს და გაასწორებენ, განუვითარდებათ მართლწერისა და მართლმეტყველების ჩვევები.

4.

გაკვეთილის წინაპირობა

 კლასს მივსცემ საშინაო დავალებად ტექსტში დაშვებული შეცდომების გასწორებას, შეცდომები იქნება მსაზღვრელ-საზღვრულის მართლწერაზე.

5

საჭირო რესურსები

X კლასის ქართული ენის სახელმძღვანელო,(ა. არაბული, ქ.რეხვიაშვილი) შუქია აფრიდონიძის ,,ჩვენი ენა ქართული“,  თაბახი, პლაკატები.დაფა, ცარცი

6.

ესგ-ით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.

·         გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
·         ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;


7.

აქტივობები და დრო
აქტივობა 1. საშინაო დავალების შემოწმება. 10წთ.
აქტივობა 2. მუშაობა წყვილებში: იპოვეთ შეცდომა და გაასწორეთ.5წთ
აქტივობა 3. ანალიზი, სად რა შეცდომა დავუშვით და რატომ.5წთ
აქტივობა 4. მინი-ლექცია,მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება.10წთ
აქტივობა 5. მუშაობა ჯგუფებში: იპოვეთ შეცდომები და გაასწორეთ.10წთ
აქტივობა 6. გაკვეთილის ანალიზი და საშინაო დავალების მიცემა.5წთ იპოვეთ შეცდომები და გაასწორეთ.

8.

შეფასება და თვითშეფასება

შეფასება იქნება განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
განმსაზღვრელი შეფასებისათვის გამოვიყენებთ წინასწარ შედგენილ შეფასების რუბრიკას.